Geneesmiddelen dragen bij aan een langer en gezonder leven. Patiënten krijgen door medicijnen meer vrijheid, hebben minder pijn en kunnen soms weer aan het werk. We worden nu oud met ziekten waaraan we vroeger doodgingen.

Om meer aandacht te vragen voor de bijdrage van geneesmiddelen aan de maatschappij , is de Europese publiekscampagne #WeWontRest in 2017 van start gegaan. Deze campagne is geïnitieerd door EFPIA, de koepelorganisatie voor de Europese geneesmiddelenindustrie. De campagne onderstreept de betrokkenheid en toewijding van Europese geneesmiddelenbedrijven bij de ontwikkeling van nieuwe geneesmiddelen. De insteek van de campagne is dat de sector niet zal rusten voordat er oplossingen zijn voor ziektebeelden als kanker, hiv, reuma, Alzheimer en diabetes.

Verhalen van medewerkers
In de campagne komen medewerkers van geneesmiddelenbedrijven aan het woord. Zij vertellen in hun eigen woorden over hun motivatie om medicijnen te maken voor ziekten waarvoor nu  nog geen oplossingen zijn. In Nederland zijn hun verhalen op social media te vinden onder de hashtag #WijGevenNietOp.

Verhalen van patiënten
Daarnaast vertellen patiënten over hun ziekte en wat medicijnen of behandelingen voor hen betekenen en welke nieuwe kansen zij in hun dagelijks leven hebben gekregen dankzij geneesmiddelen. In Nederland zijn hun verhalen op social media te vinden onder de hashtag #KansenKrijgen.